Global Education Week 2013 - GO FOR A SUSTAINABLE LIFE STYLE !

ADOPTĂ UN STIL DE VIAŢĂ DURABIL! 
 
În 1999, Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei a lansat prima Săptămâna a Educației Globale, prin promovarea activităților școlare în statele membre, cu un accent deosebit pe modul de depășire a sărăciei și excluziunii sociale. De atunci, pe baza rezultatelor pozitive din 1999, Centrul Nord-Sud invită cele 47 de state membre ale Consiliului Europei să participe anual la Săptămâna Educației Globale, prin colaborarea activă a contactelor naționale cuprinse în rețeaua Săptămânii Educației Globale

Tema aleasă pentru desfăşurarea Săptămânii Educației Globale în 2013 a rezultat din discuția interactivă între coordonatorii din cadrul rețelei cu privire la subiectul Săptămânii Educației Globale și relația acesteia cu Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului. Fiind luate în considerare diverse propuneri s-a convenit asupra zemei: "Adoptă un stil de viaţă durabil! "

Alegerea temei respective este, de asemenea, în conformitate cu mandatul Centrului Nord-Sud care vizează creșterea gradului de conștientizare cu privire la aspectele interdependenței nord-sud și la nivel mondial. Coordonatorii naționali sunt invitați să adauge, dacă este necesar, un scurt subtitlu sau motto pentru a adapta tema la situațiile naționale specifice.

Făcând clic pe titlul temei, veți avea acces la numeroase link-uri practice și instrumente care se ocupă cu probleme legate de securitatea alimentară.

Obiectivele Săptămânii Educației Globale
Săptămâna Educației Globale încurajează elevii și cadrele didactice, dar și diverse grupuri de tineri să exploreze activități educaționale pentru cetățenie globală. Este o ocazie pentru a aborda probleme legate de diversitate și inegalitate la nivel local cât și la nivel global, cu o înțelegere a problemelor de bază ale cetățeniei globale și responsabilităţii:
-         conștientizarea întregii lumi și a rolul nostru de cetățeni ai lumii
-         atitudini de respect pentru diversitate și abilitățile de comunicare interculturală
-         capacitatea de a lua măsuri pentru a transforma lumea într-un loc mai echitabil și durabil
-         responsabilitate pentru propriile noastre acţiuni.

unele idei de activități
Migrația forțată: Acest exercițiu urmăreşte scopul ca elevii să dezvolte o înțelegere a situațiilor care determină oamenii să își părăsească locuințele, drepturile persoanelor care sunt nevoite să fugă, și procesele care protejează și sprijină aceste persoane
http://www.globaleducation.edu.au/teaching-activity/refugees-up.html
Globalizarea:
Prin acest exercițiu elevii explora modalitățile în care ei sunt legaţi de fluxurile de oameni, capital, bunuri și servicii din întreaga lume, discuta despre avantajele și dezavantajele globalizării, și analizează înțelegerea interculturală a informării care lucrează într-un context global.
http://www.globaleducation.edu.au/teaching-activity/whats-globalisation-got-to-do-with-me.html
Revista Global Education Magazin
Global Education Magazine
este o revista de învățământ cu caracter internațional care promovează idei și experiențe din activitatea de învățământ profesional, precum și  a ONG-urilor, asociațiilor de voluntari, instituțiilor supranaționale, naționale, regionale și locale și organizațiilor, care se luptă în fiecare zi pentru a atinge Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului ale Organizației Națiunilor Unite până în 2015 și 2025.
Reflectând cu privire la valoarea și importanța educației în epoca globalizării din secolul 21 este necesară o abordare a schimbărilor globale (economice, politice, culturale, sociale, educative, etc), cu noi forme de cooperare și de organizare social-democratică care răspundă provocării guvernării dintr-o societate cosmopolită. Prin urmare, este important ca noile societăți de rețea promoveze o mai bună conștientizare a problemelor local-globale și global-locale: "probleme globale".
http://www.globaleducationmagazine.com/
Numeroase idei de activităţi, catalogate după vârsta participanţilor, subiecte şi ţări pot fi consultate la adresa
. Evaluarea impactul mediului asupra activităților de zi cu zi și reflectarea asupra  alternativelor mai curate din punct de vedere al consumului de energie, consumului de apă, opțiune între transport personal sau public / poluarea generată de transport public în timpul călătoriilor dumneavoastră de zi cu zi, practicile de consum (impactul poluării asupra opțiuni în timpul cumpărăturilor, cum ar fi produsele locale / produsele importate);
. Contactarea primăria sau autoritățile locale pentru a şti dacă în municipiu este implementată o politică de dezvoltare durabilă
. Identificarea / contactarea ONG-urile locale implicate în dezvoltarea durabilă / de mediu și participerea la / susţinere / diseminare a activităților sale;
. Organizarea cu autoritățile locale / ONG-uri / campanii locale de informare mass-media (reciclare, spatiu verde, plantarea de copaci, etc ...);
- Crearea unei rețele locale care să cuprindă autoritățile locale / ONG-uri / mass-media /. – Intervievarea oamenilor despre stabilirea a 3 priorităţi care să ajute planeta şi a partaja video online;
. Urmărirea şi participarea la AVAAZ campaigns
. Împarte experienţa sau verifică evenimentele care au loc în ţară prin
GEW network coordinator din ţara ta ;
. Pentru informaţii suplimentare consultati Centrul Nord-Sud
Global Education Week webpage







In 1999 the North-South Centre of the Council of Europe has launched the first Global Education Week, promoting school activities in the member States with a specific focus on how to overcome poverty and social exclusion. Since, and on the basis of the positive feed-back from 1999, the North-South Centre invites the 47 member States of the Council of Europe to participate annually in the Global Education Week through the active collaboration of national contacts integrating the Global Education Week network.

The theme choosing process for Global Education Week 2013 resulted from an interactive discussion between the network co-ordinators on the issue of Global Education Week and its relation to the Millennium Development Goals. Various proposals were considered and the final theme agreed by the network was :
 
The choice of this theme is also in line with the mandate of the North-South Centre with regard to raising awareness on North-South and global interdependence issues.
National co-ordinators are invited to add, if necessary, a short sub title or motto to adapt the theme to their particular national situations.

By clicking on the theme title, you will access to numerous practical links and tools dealing with food security related issues.

The aims of the Global Education Week 
The Global Education Week encourages pupils and teachers as well as youth groups to explore educational activities for global citizenship. It is a matter of addressing issues of diversity and inequality at the local as well as at the global level with an understanding of the core issues of global citizenship and responsability:

    · awareness of the wider world and of our own role as a world citizens;
    · attitudes of respect for diversity and intercultural communication skills;
    · ability to take action to make the world a more equitable and sustainable place;
    · responsibility for our own actions
some ideas of activities …
    Forced Migration:
    This exercise aims for students to develop an understanding of situations which cause people to flee their homes, the rights of the people that are forced to flee, and the processes that protect and support these people.
    http://www.globaleducation.edu.au/teaching-activity/refugees-up.html
    Globalisation:
    In this exercise students explore ways in which they are linked to flows of people, capital, goods and services around the world; discuss advantages and disadvantages of globalisation; and analyse the intercultural understandings that inform working in a global context.
    http://www.globaleducation.edu.au/teaching-activity/whats-globalisation-got-to-do-with-me.html
    Global Education magazine
    Global Education Magazine is an educational magazine with international character promoting ideas and experiences from the work of educational professionals, as well as NGOs, Voluntary Associations, Supranational, National, Regional and Local Institutions and Organizations, that struggle every day to achieve the Millennium Development Goals of the United Nations by 2015 and 2025 . Reflecting on the value and significance of education in the globalized era of the 21st century requires tackling global dynamics (economic, political, cultural, social, educational, etc.) with new forms of cooperation and democratic social organization to respond to the challenge of governance in a cosmopolitan society. Therefore, we consider that the new network societies promoting a better awareness of the problems of a local-global and global-local: the “glocal issues”.
    http://www.globaleducationmagazine.com/
    Many more ideas for activities, categorized according to student age groups, topics and countries can be found http://www.globaleducation.edu.au/resources-gallery/resource-gallery-teaching-activities.html
    (…) List to be completed by users accordingly to the activities and needs…
WHAT YOU CAN DO…
    . Measure the environmental impact of your daily activities and think about cleaner alternatives in terms of energy consumption; water consumption; car or public transport option / pollution generated during your daily travels; consumer practices (pollution impact of ones choices when shopping such as local products / imported products);
    . Contact the Town Hall or local authorities to determine whether a policy of sustainable development is being implemented at the municipality;
    . Identify/contact local NGOs involved in sustainable development/environment and participate in/support/disseminate its activities;
    . Organise with local authorities/NGOs/local media awareness campaigns (recycling, green space, planting trees, etc…);
    . Create a local network comprising local authorities/NGOs/local media/schools (...) for awareness raising actions or activities throughout the year;
    . Interview people in your setting about 3 priorities to help the planet, and share the video on-line;
    . Follow and take part in AVAAZ campaigns
    . Share your initiatives or check events happening in your country with the GEW network coordinator in your country ;
    . For more information consult the North-South Centre Global Education Week webpage
    (…) List to be completed by users accordingly to the activities and needs…